Affärsplan 2023

Värderingar - "vårt DNA"

Under2023 kommer vi att sätta våra värderingar en gång för alla!
Värderingar kommer att tryckas upp i en bok som alla medarbetare kommer få.
Vidare under året kommer vi att rulla ut vårt värderingsarbete löpande i organisationen och involvera er ännu mer i AA 2.0.

"Medarbetare - vår största tillgång"

Hos oss är medarbetaren vårt viktigaste verktyg därför kommer vi under 2023 att fokusera på ”mjuka” aktiviteter som binder oss samman som lag men även satsa på att utöka förmåner som redan finns, så som friskvård och rikskort.
Vi kommer även att introducera ett nytt medarbetarsystem där du som anställd har allt samlat (Hailey HR).

"Hot och möjligheter - världen är sig inte lik"

Att 2023 inte är som vanligt kan vi nog alla hålla med om. Därför är det viktigt för oss att planera för det som går att planera. Vi gör en plan för sponsring för att hjälpa de som hjälp behöver. Vi gör planer för både ökade volymer men även om volymerna skulle minska. Vi följer upp våra volymer löpande. Vi har koll på omvärlden. Men absolut viktigast är att vi har kolla på våra medarbetare och kunder.

"Kund och erbjudande - den fortsatta jakten"

Vi kommer under 2023 att ha stenkoll på vår kunder och kommer träffa dem fysiskt, för det tror vi ger det lilla extra.
Vi  fokuserar på att utveckla våra leveranser och minska vår manuella hantering. Samtidigt som vi involverar fler medarbetare och även våra värderingar i kundmötet.

"Hållbarhet - den genomsyrande faktorn"

Att vara hållbar innebär så mycket mer än bara att vara miljömedveten – vilket vi också ska vara med elektrifieringsplan för framtiden och ökad restproduktshantering. Men vi ska också erbjuda praktikplats för personer utanför arbetsmarknaden, blir mer noggranna med vilka leverantörer vi anlitar och arbeta med att analysera våra affärer (från både mjuka och hårda värden)