Men innan jag skriver vidare om hur läget är på transportavdelningarna så vill jag nu slå ett slag för att vi alla nu kan kommentera blogginläggen som görs! (ett förbättringsförslag som Sara lämnade in och som nu är "up and running" i och med Dannes fantastiska "Hacker-skills") Så tveka inte att komma med glada tillrop, synpunkter eller funderingar!
År 2020 är snart slut. Ett historiskt år som det kommer att talas om i resten av våra liv. Tänk att vi alla fick (tvingades) uppleva detta år.
Transportavdelningar har gjort varsin rejäl resa under 2020. Har ni glömt?
Här kommer en sammanfattning!
Avdelning 87:
Året började med en avveckling av Rexel. Skräck inför eventuella kommande uppsägningar byttes snabbt emot glädje över en satsning som gick hem - vår Sverige-bil har i skrivande stund rullat 10137 mil sedan januari. Det är Haparanda-Ystad 67 gånger (!). Många timmar i hytten och ett suveränt jobb av alla som har kört dessa svängar. Gamla härliga kunder som MPA, Quintus och AQ har släppt på betydligt mer gods åt oss och vi bara grejar allt själva. Fantastiskt!
Avdelning 86:
Ett uppsagt avtal med förhandlingar som drog ut på tiden skapade osäkerhet även på denna avdelning. Sen small det till –nytt avtal på plats och äntligen en stabil chaufförsstyrka som gör allt (fast inte för mycket, ni som vet ni vet) för slutkunden ICA. Vi har jobbat hårt för att denna avdelning ska kliva ut ur den missvisande bilden som AA:s svarta får. Vi är inte helt där ännu – men visst håller ni med om att man ser fler leenden och mindre sorg i blicken hos våra fräscha, starka, ståtliga ungdomar som nu delar på bördan?
Avdelning 85:
Lidande och bedrövelse tack vare försvinnande volymer, nu väntar vi ”bara” in det lyckliga slutet med ett nytt avtal på plats, mer gods, och bombhundar som knappt hinner med att sniffa allt gods som vi bara väller in med. Håll med om att det vore skönt, och med tanke på övriga transportavdelningars utveckling är väl nästan känslan att det är vad som kommer att hända? Allt vi kan göra är att fortsätta leverera en fläckfri kundupplevelse hela vägen från hämtning hos kund till lossning på flygplatsen.
Alla chaufförer - Tänk och fortsätt med det här:
Glöm inte att städa ur bilen både före och efter ditt arbetspass,
Fortsätt sköta Opter-appen lika fantastiskt som du redan gör,
Och till alla -
Håll dig frisk och glad! (vill du ha hjälp med detta sitter Niclas på mängder av ”roliga” historier och har nu nästan ingen att prata med inne på kontoret)
//Adde
Synpunkter, hejarop eller annan input på blogginlägget? Skriv gärna och dela din kommentar här!