Nu har vi genomfört årets NKI - Nöjd Kund Index
Här ges alla kunder möjlighet att tycka till och säga sin mening om oss och våra tjänster.
Det var en enkät som genomfördes på webben.
Vi fick in 65 svar, vilket var ca 9% av alla som vi skickade ut den till. En ganska låg siffra på svarsfrekvens, men man behöver ju egentligen bara gå till sig själv och fundera på hur ofta man vill/orkar ta sig tid att svara på den här typen av undersökningar😊
Vi ställde ett antal frågor, där man fick betygsätta från 1-6 där 6 är bäst.
Snittet på hela undersökningen landade på 5,0 vilket är galet bra!
Det är samma betyg som vi fick när vi senast gjorde den här undersökningen, 2019.
Det allra högsta betyget fick frågan om hur man blir bemött av våra medarbetare, det blev 5,19 – snacka om att vi är trevliga att ha att göra med😊
De frågor vi ställde och betygen de fick:
Hur upplever du vår kompetens?
5,02
Hur upplever du bemötandet från våra medarbetare?
5,19
Hur upplever du våra svarstider?
4,89
Tycker du att vi håller vad vi lovar?
4,90
Hur upplever du vårt miljö- och hållbarhetsarbete?
5,10
Hur sannolikt är det att du skulle rekommendera oss?
5,03
Vi ställde också frågor om vår kundportal.

56% av de som svarade använder sig av portalen och ger den ett betyg på 5,11
Många av de som deltog skrev också egna kommentarer vilket var både ris och ros.
Generellt är alla väldigt nöjda, vilket ju också betyget visar men på den lite negativa sidan finns kommentarer som att vi kan bli bättre på att kommunicera, komplicerade fakturor, gods levereras fel, dålig kommunikation internt mellan avdelningarna.
Men de positiva kommentarerna överväger, och man tycker att vi är duktiga, trevliga, pålitliga, hjälpsamma.
Med andra ord verkligen KAP!
//Leif
Synpunkter, hejarop eller annan input på blogginlägget? Skriv gärna och dela din kommentar här!