V.40-21 Hållbarhet och kommunikation

Caroline Bergsman
|
October 6, 2021
|
5.10.2021

visningar

Hej,

Nu har AA passerat sin 20 årsdag och vilket firande det blev!

Åsa, tillsammans med våra ägare, Magnus och Linda bjöd oss under förra veckans blogginlägg på en tidsresa där vi bland annat fick ta del av vår historia, roliga anekdoter som hänt under åren och vart vi nu är på väg!

I den här AA Bloggen fortsätter jag skriva lite om ”Vart är vi på väg?” och då kopplat till två fokusområden:
Hållbarhet och Kommunikation eftersom det är mycket som är på gång i de projekten.

Hållbarhet

Det har nog inte gått någon förbi att det nu, mer än någonsin, pratas om hållbarhet.
Men vad innebär det egentligen när vi pratar hållbarhet och hur kan vi, i vårt arbete, bidra till att arbeta för en socialt, miljömässigt och ekonomiskt hållbar värld?

Till en början behöver vi själva förstå och ta reda på vilken påverkan vi i dagsläget har hos oss, för att sen ta fram fokusområden att arbeta vidare med.

Det arbetet är på gång.
Tillsammans med ALMI Företagspartner så håller jag, Leif och Åsa på att ta fram olika hållbarhetsområden som vi, i ett första steg, kommer arbeta och fokusera på redan nu.

Fokusområden som kan handla om allt från hur vi kan bidra till att förebygga föroreningar till hur vi säkerställer den personliga utvecklingen hos oss.

Vill du vara med och påverka vårt hållbarhetsarbete?
Tveka inte en sekund med att komma med idéer och förbättringsförslag på hur vi kan göra saker på ett mer hållbart sätt 😊

 

Kommunikation

Vi har kommit en bit på väg med att sätta vår kommunikations-och marknadsstrategi där syftet är att stärka vårt varumärke ytterligare.
Vårt varumärke är redan starkt och vi förknippas och uppfattas av många som ett varmt, personligt och familjärt företag med mycket sunda värderingar.

Nu handlar det mest om att få till ett kommunikationskoncept.
Ett koncept som vi internt kan använda oss av i vårat kommunikationsflöde, men även ett koncept som når ut till våra kunder och andra intressenter.
Inte helt enkelt - men vi har påbörjat ett koncept som är både charmigt, informativt och ibland med en glimt av humor.

För er som följer oss på sociala medier kanske har noterat att vi nu kopplar ihop AA Logistik med:

AA Logistik – det enda logiska valet
AA Logistik - allt annat är ologiskt

Det här är väldigt lätt att ha med oss i vår kommunikation och i allt vi gör –antigen är det logiskt eller ologiskt 😊

Ett annat koncept som vi kommer köra mer på är Aa.

Alltså att vi helt enkelt nyttjar bokstäverna AA som ett sätt att exempelvis besvara frågor på.
(Ni som har lite äldre barn har med stor sannolikhet fått ett svar på sms som endast innehåller just Aa – (istället för Ja 😁))

Vi är helt enkelt en modern och ungdomlig 20 åring – Allt annat är ologiskt!

Nu vill vi naturligtvis nå ut så mycket som möjligt med de bilder, filmer och information som vi tar fram och som vi delar bland annat i sociala medier- så hjälp gärna till att sprida vår kommunikation och "budskap".

Och det vore väl lite roligt att när vi i fortsättningen säger Ja till något i stället säger Aa 😊

Har du idéer på något som vi kan berätta om och synas med i sociala medier? Alla tips mottages tacksamt!

Ha det så BrAA!

/Caroline

skrivet av:
Caroline Bergsman
Affärs - och organisationsutveckling
skrivet av:
Ge din feedback - gilla inlägget här!
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

har gillat inlägget

Synpunkter, hejarop eller annan input på blogginlägget? Skriv gärna och dela din kommentar här!

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.