V.20-21 Livet efter

Åsa Granlund
|
May 20, 2021
|
19.5.2021

visningar

Livet efter.

Snart har det gått 450 dagar sedan det första fallet av Covid upptäcktes i Sverige och vår vardag kastades om helt och hållet. En sak som bland annat påverkade oss som företag var att alla som hade möjlighet att arbeta hemifrån rekommenderades att göra det.
Dock är det ju långt ifrån alla som har den möjligheten att göra det utan här har dom som kunnat arbeta hemifrån gjort det för att lämna utrymme till er som måste vara på plats.

Men vad tusan kommer hända nu då?
Vi kommer att fortsätta att agera i enighet med folkhälsomyndighetens rekommendationer men jag håller alla tummar och tår för att vi kan få komma tillbaka efter semestern till en mer normal situation och att rekommendationerna kopplat till att alla som kan arbeta hemifrån lättas upp.

Dock kommer möjligheten för dem som trivs med att arbeta hemma att fortfarande finnas, eftersom vi ser att flera av arbetsgifterna i vårt företag faktiskt går lika bra att utföra på distans, MEN jag förväntar mig även att man även kommer vara på plats då och då.
Om inte annat för att inte tappa känslan över att vi arbetar på ett och samma företag.

För min egen del tror jag att det kommer innebära någon form av 50/50 – 50 % på plats på kontoret och 50 % hemma.
För mig är en mix det bästa sättet att utnyttja mina timmar, ibland vill jag ha möjligheten att ta en kaffe och gå ett varv i verksamheten och känna in hur landet ligger men i bland behöver jag ha möjligheten att bara köra ner huvudet i datorn utan att distraheras av alla fantastiska vänner/kollegor på kontoret.

I och med det nya arbetssättet så kommer vi att göra en del förändringar i hur vi använder våra kontor. Och dessa kommer vara genomförda tills semestrarna är över.

I vårt stora kontor kommer det att finnas ett visst antal fasta platser för er som jobbar mot produktionen och sälj. Sedan kommer det att finns 4 ”fria” platser som kommer användas av dem som vill. Det kommer även finnas en liten hörna där man kan slå sig ner och prata med varandra samt en dator för att ta del av blogg, intranät, göra NMI etc.

Vi kommer få två nya konferensrum/samtalsrum, ett i gamla Hospitelytan och ett mindre i gamla klädförrådet. I och med dessa nya möjligheter så tycker jag att vi ska ha som målbild att i största möjligaste mån använda Förarhytten vid Kundbesök och använda de andra tre vid interna möten.

I gamla ”Hospitel ytan” kommer vi att göra plats för 6stycken arbetsplatser, en 4 och 2 samt en liten samtalsyta. Tanken med ”Hospitel ytan” – här måste vi hitta ett bättre namn – är att man ska kunna arbeta mer i grupp och ha möjlighet att prata utan att störa alla andra.

Jag tänker att dessa nya arbetssätt blir ett provskott inför hur vi ska tänka omkring våra nya kontor som vi kommer få när vi flyttar till vår nya verksamhet. Stort Tack till Teres som med hjärna och hjärta skapat våra nya arbetsplatser.

 

Och är det så att du behöver få tag på någon så RING och svarar man inte just där och då så kommer man att ringa upp.

//Åsa

skrivet av:
Åsa Granlund
VD
skrivet av:
Ge din feedback - gilla inlägget här!
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

har gillat inlägget

Synpunkter, hejarop eller annan input på blogginlägget? Skriv gärna och dela din kommentar här!

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.