AA Logistiks bilar har under året:
Utfört 27858 körordrar, åt nästan enbart nöjda kunder.
Levererat 120624 kollin, på i nästan alla fall ett säkert och korrekt sätt.
Jag säger nästan, för vi har lite kvar att förbättra såklart.
Gods och bilar går ibland sönder, och under 2024 ska vi ta ett krafttag kring detta.
Ibland är gods trasigt, då har vi rutiner att följa (notera i order redan vid lastning). Ibland går bilar sönder, men det kan ofta förebyggas.
Mer om detta på ditt RAK-samtal under Q1! Tillsammans kommer vi att ha en strategi kring just dig och din roll på AA Logistik:
Var är du? Vart vill du? Hur ser vi till att du mår som bäst, och producerar bäst? Vad behöver du lära dig? Vad kan du lära andra?
Samtidigt som vi levererat dessa kollin på dessa körordrar har varenda rörelse följts av avancerad teknik i ditt fordon, som berättar att vi är kollektivt riktigt jäkla duktiga på att köra lastbil.
Sammanlagd poäng på året är 62,3, där 70 är vårt mål, men titta till grafen under året så ser ni förbättringen:

Kommentar – ja, det finns en nedgång under slutet av året.
Men det har en förklaring som stavas Avdelning 86, ICA.
Våra kämpande chaufförer på den döende avdelningen sköter sig galant, men de chaufförer vi hyr in från bemanningsföretag har haft det svårare och svårare, minst sagt.
Nya högre mål sätts under 2024 som ska öka säkerhet, lönsamhet och stärka vår bild som ett premium-åkeri.
En shout-out till några av våra vassaste chaufförer som sticker ut lite extra i mätningarna:
Ahmed ❤
Suljo ❤
Nour ❤
Patrik ❤
Jimmy ❤
Stefan ❤
Sebastian ❤
Internutbildning
Att vara chaufför är en sak. Att vara en AA-chaufför är en helt annan sak. Detta landar vi ofta i men har haft svårt att sätta fingret på vad det egentligen innebär.
Med vårt pågående värderingsarbete som ena grundpelaren, och Add-Secure som den andra, är vi snart i hamn med vår internutbildning. Sebastian kommer att hålla i utbildningen, som är till för samtliga chaufförer på AA Logistik, varje år.
Målet är att utbildningen ska genomföras i februari.
Avdelning 86
Fredag den 12 januari kl 23:00 kommer Abdisalam ”Ammo” Barise parkera bilen och AA Logistik avslutar ett mångårigt samarbete med Bring Frigo och ICA.
Alltid sorgligt att tappa kunder, men vi har inte tid att gråta över det för vi har mycket att göra.
Bil 261 plockas tillbaka till avdelning 87, och vi går återigen på offensiven.
Stefan Grahn får utökad tid att jaga körningar tillsammans med Attila och Niclas och målet är att sömlöst kunna drifta ännu en bil på avdelningen.
Oavsett utfall har jag sånt otroligt stort tillit till både kontorspersonal och chaufförer, att vi har extremt goda chanser att lyckas.
Tack för allt, ICA, och tack för alla insatser av alla chaufförer på arbetsstället. Och tack för alla år Mats Wretling, som headhuntad fortsätter i ICA:s tjänst och därmed slutar på AA Logistik.
Det var aldrig aktuellt att störa Mats pliktkänsla och lojalitet mot kunden han arbetat mot i mer än 10 år.
//Adde
Synpunkter, hejarop eller annan input på blogginlägget? Skriv gärna och dela din kommentar här!