Nu är jag här igen och vill förmedla nyttan av att skicka in avvikelser och förbättringsförslag! Gör vi något åt dem undrar ni ibland? Jo, men det gör vi - ibland går det snabbt att åtgärda och en del lösningar behövs det funderas lite extra på och sedan så blir det bara så bra! 😃
En sån grej är bland annat LogIt lösningen som föddes fram genom flera avvikelser som kom in och som vi var några stycken som funderade på hur vi kunde få fram en lösning som förenklade processen och som säkrade flödet. Danne fixade så istället för att Lagret ska skriva in mått & vikt i ett ärende i Summera och sedan lägga till Logistiksupporten som sedan i sin tar samma uppgifter och knappar in i Opter... Så kan Lagret nu direkt utan att behöva vara inne i Opter - enkelt fylla i och komplettera transportorders i LogIt som är mer "avskalat" än Opter. Super tycker terminalen och super tycker vi i Logistiksupporten! ⭐
Mycket smidigare flöde - samt kortare ledtider! Samt även mindre missar - då det nu uppdaterar från vilken plats godset står osv!
En snabbare ärende var förbättringsförslaget från Mats som kom in häromveckan där det önskades skyddsgaloscher på Lagret till kunderna (ibland saknas det skyddsskor i rätt storlek). Tommy kollade upp det och nu har vi skyddsgaloscher som hänger i kapprummet till gästerna! Finfint! 👍
Så fortsätt att skicka in - skriver ni namn på vem som skickar in så får ni alltid uppföljningarna på ärendet 😀 Samt så skriver ni namn så kan den som får ärendet tilldelat sig även få möjlighet att bolla en lösning eller om man behöver ha kompletterande uppgifter av inlämnaren - så vi tillsammans kan ta fram en bra lösning!
Tänk på att vi alla är varandras arbetsmiljö och just du kan vara med och påverka den! 😃🙌
Synpunkter, hejarop eller annan input på blogginlägget? Skriv gärna och dela din kommentar här!