Första kvartalet är som bekant till ända och transportavdelningarna levererar allt möjligt. Gods, pengar in på företagets konto, kundvård enligt premium-snitt och kvalitetssiffror gällande Eco-driving.
Våra kunder mår på det stora hela bra, vissa branscher ser en nedgång men bilarna är fulla och i Opter finns det fler ordrar på tur.
Vårt transportgäng inne på kontoret arbetar nu mer sammanhållet kring kundvården och både Niclas, Tommy och Attila är med på ett flertal kundmöten vilket inte har varit fallet under tidigare år.
David säljer allt vad han kan och det känns som att vi är på tå över hela banan.
Stefan G jobbar hårt kring Sverigebilarna. Det är ibland lätt att missa allt nytt som dyker upp men ett litet urval av nya flöden är:
Resultatmässigt har vi omsatt 8,6 MSEK med ett resultat på 601 tkr dvs 7%. Siktet för Q2 är nu inställt på 10%, vi är på väg!
Bra jobbat alla!
Eco-Driving! - Nu ska ni få höra.
ICA med dess varierande kvalitet på chaufförer och tomgång till förbannelse är ett minne blott och vi klättrar planenligt uppåt.
Januari 68,5
Februari 68,9
Mars 69,4
April hittills 74,8

Fredag den 3 maj arrangeras återigen Add-Secure Awards, i förarhytten kl 15:30
Slipa på dina siffror och vinn härliga priser!
Som tidigare är det viktigt att nämna att du tävlar främst mot dig själv.
En ökning av dina siffror är guld värd, även om du inte ännu når världsmästarna i toppen av tabellen.
Slänger här in en bild, och en varm applåd, för dessa regerande världsmästare. De får hålla i sig nu, för utmanarna klättrar stadigt och imponerande; Stefan A, Simon A, Simon Yemane, Jan-Olof med flera. Superkul att se!

Övrigt:
Just nu kör vi Europcar-däck över hela landet, för sista gången!
Då passar det lysande bra att vår nya öppna trailer är på ingång.
Den trailern ska Attila och Niclas sätta på prov och dunka på tunga och breda (men inte för tunga och inte för breda) kollin som vi ju har börjat lära oss att hantera riktigt bra och säkert.
ABB Electrification har precis kommit på att man betalar för säkerhetskontroll av sitt flyggods två gånger, vilket ju är onödigt.
Tyvärr ä det vi som drabbas, och förhandlar just nu med kunden om när vi ska sluta kontrollera deras gods.
Tråkigt när vi precis börjat sticka näsan ovanför vattenytan på flygavdelningen, och fler ABB-divisioner lär nog tyvärr följa då de borde ha samma avtal som Electrification.
Ibland tvingas man tänka om lite, vilket är vad vi håller på med nu.
Även fast vi inte ska säkerhetskontrolllera godset så ska vi fortfarande köra godset, och ska alltså såklart fortsätta vara stans grymmaste lösning för flyggods.
Full fart framåt! *
*med fullfart menas korrekt fart och 100% säkerhetstänk och miljötänk i alla lägen 😊
//Adde
Synpunkter, hejarop eller annan input på blogginlägget? Skriv gärna och dela din kommentar här!